SweetMuslimah.com

Rabu, 10 Mac 2010

EGO........................


Ya.. ramai yang tidak suka dengan EGO.. ya aku tahu, kalau ego berlebihan ia akan memakan diri... ego.. bila digunakan di tempat yang betul ia akan membawa kepada kebaikan.. kadang-kadang aku menjadi ego.. ya ego untuk mempertahankan apa yang aku rasa benar dan betul.. bukan kerana aku melawan atau tak ingin mengalah.. tapi aku tak boleh mengalah pada perkara yang aku rasakan pendapat aku lebih boleh diterima pakai.. sampai satu tahap aku kena ego untuk mempertahankan pendapat itu... itulah aku...


dulu... aku hanya mengiyakan apa yang dikatakan .. apa pendapat dan sebagainya.. tapi sampai bila???? aku ada prinsip.. tak kan nak jadi pak turut... aku pun akan kerja satu hari nnti.. kalau aku hanya mengikut tanpa mengemukakan apa-apa pendangan atau pendapat sampai bila otak aku berkembang untuk jd lebih matang dan cergas untuk berfikir..


gunakanlah ego untuk kebaikan.. jgnlah jadi mangsa tindasan.. tp kandangkala kita kena mengalah untuk mengelakkan perkara yang tidak diingini.. mengalah tidak semestinya kalah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Doaku Harapanku...

LinkWithin

SweetMuslimah.com