SweetMuslimah.com

Khamis, 28 Januari 2010

Berkawan...

...........KAWAN...........

kadang-kadang aku berasa lucu dengan istilah berkawan ni... kita susah mahu mencari kawan yang betul2 kawan.. hmm... aku pun kadang2 sampai tak tahu siapa kawan dan siapa lawan.. mahu dibiarkan hati meronta nak meluahkan dan melepaskan tekanan.. di lepaskan ada yang tersalah faham dan berfikiran negatif pulak.. hmmm.. baru aku faham kenapa ramai yang memilih untuk bersendiri daripada memiliki kawan yang sejati dan dikatakn 'kawan karib'. padahal 'kawan karib' tulah yang biasanya menghancurkan kita.. aku semakin keliru menilai kawan yang sebenarnya..



ntahlah... mungkin kawan2 belum cukup matang atau aku yang belum cukup matang untuk menilai kawan.. tapi.. kadang2 aku terasa aku jadi mangsa.. mangsa untuk membalas ketidakpuasan hati seorang kawan.. ntahlah.. apa2 pun biarlah terus berlalu menjadi tanda tanya.. biarkan saja apa yang mereka fikirkan, apa yang mereka katakan, yang penting.. aku mesti berusaha untuk buat yang terbaik, biar suami n keluarga semua gembira dengan kejayaanku... AMIN...



semua bersalah.. tiada yang betul... aku tidak boleh salahkan sesiapa.. masing-masing ada kekurangan dan kelebihan.. pandai2lah kita untuk mencorakkanya. supaya ia tidak menjadi beban dalam berkawan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Doaku Harapanku...

LinkWithin

SweetMuslimah.com